Chat with us, powered by LiveChat

Gasveren - Schroefdraad aan beide uiteinden. Reduceerbare kracht. Zwart gelakt.

Technische tekening - Schroefdraad aan beide uiteinden. Reduceerbare kracht. Zwart gelakt.
Variload gasveren / gasdrukverenhebben dezelfde fysieke afmetingen als standaard gasveren. Het is ook mogelijk om de kracht te verminderen. Variload gasveren / gasdrukveren worden geleverd met maximale kracht. Gas kan via een klein ventiel worden vrijgelaten. Het is niet mogelijk om later opnieuw te vullen voor meer kracht.

Filteren
Selectie verfijnen
Ø1 - Diameter zuigerstang (mm)
Ø2 - Buisdiameter (mm)
L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm)
F - Kracht (N)
L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm)
K - Krachtverhouding

Producten 1-10 van 78

Van hoog naar laag sorteren
Bekijk prijzen - Voeg toe aan winkelmandje Materiaal Ø1
Diameter zuigerstang (mm)
Ø2
Buisdiameter (mm)
L1
Slag (mm) (+/- 2 mm)
F
Kracht (N)
L2
Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm)
K
Krachtverhouding
G
Schroefdraad-grootte (M)
Art.nr. Voorraad Schematische tekening Meer Lezen 3D CAD
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 50,00 400,00 151,00 1,33 6,00 VL-6-50-400-T VL-6-50-400-T
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 50,00 400,00 154,00 1,33 6,00 VL-6-50-400 VL-6-50-400
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 60,00 400,00 168,00 1,33 6,00 VL-6-60-400 VL-6-60-400
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 60,00 400,00 168,00 1,33 6,00 VL-6-60-400-T VL-6-60-400-T
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 73,00 400,00 180,00 1,30 6,00 VL-6-73-400 VL-6-73-400
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 75,00 400,00 211,00 1,30 6,00 VL-6-75-400-T VL-6-75-400-T
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 75,00 400,00 214,00 1,30 6,00 VL-6-75-400 VL-6-75-400
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 80,00 400,00 209,00 1,30 6,00 VL-6-80-400 VL-6-80-400
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 80,00 400,00 209,00 1,30 6,00 VL-6-80-400-T VL-6-80-400-T
Zwart gelakt staal 6,00 15,00 90,00 400,00 270,00 1,24 6,00 VL-6-90-400 VL-6-90-400
  1. VL-6-50-400-T
    Op voorraad: 7
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 50,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 151,00
    K - Krachtverhouding 1,33
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
  2. VL-6-50-400
    Op voorraad: 0
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 50,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 154,00
    K - Krachtverhouding 1,33
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
  3. VL-6-60-400
    Op voorraad: 0
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 60,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 168,00
    K - Krachtverhouding 1,33
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
  4. VL-6-60-400-T
    Op voorraad: 0
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 60,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 168,00
    K - Krachtverhouding 1,33
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
  5. VL-6-73-400
    Op voorraad: 0
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 73,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 180,00
    K - Krachtverhouding 1,30
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
  6. VL-6-75-400-T
    Op voorraad: 5
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 75,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 211,00
    K - Krachtverhouding 1,30
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
  7. VL-6-75-400
    Op voorraad: 11
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 75,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 214,00
    K - Krachtverhouding 1,30
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
  8. VL-6-80-400
    Op voorraad: 15
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 80,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 209,00
    K - Krachtverhouding 1,30
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
  9. VL-6-80-400-T
    Op voorraad: 9
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 80,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 209,00
    K - Krachtverhouding 1,30
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
  10. VL-6-90-400
    Op voorraad: 6
    Materiaal Zwart gelakt staal
    Ø1 - Diameter zuigerstang (mm) 6,00
    Ø2 - Buisdiameter (mm) 15,00
    L1 - Slag (mm) (+/- 2 mm) 90,00
    F - Kracht (N) 400,00
    L2 - Onbelaste lengte tussen schroefdraad (mm) (+/- 3 mm) 270,00
    K - Krachtverhouding 1,24
    G - Schroefdraad-grootte (M) 6,00
per pagina
Materiaal

Cilinder en zuigerstang: Nitrider-gasveren zijn oppervlaktebehandeld met de best mogelijke roestwering. De buis is halfmat zwart geverfd en de zuigerstang heeft een plasmanitridebehandeling ondergaan waardoor het oppervlak uiterst slijtvast is en optimale roestwering geboden wordt.
De behandeling vervangt echter niet een toepassingsgerichte gasveer van roestvrij staal.

Olie: De olie is een standaard smeerolie die niet goedgekeurd is voor gebruik in voedsel. We kunnen gasveren leveren die geschikt zijn voor gebruik in de voedselindustrie. Neem contact met ons op voor een dergelijke oplossing.

Gas: Het gebruikte gas is stikstof.

Bijvullen

Variload-gasveren kunnen tegen betaling opnieuw worden gevuld.

Krachtverloop

De kracht in een gasdrukveer wordt groter als deze verder wordt samengeperst, of met andere woorden, als de zuigerstang verder in de cilinder wordt geduwd. De oorzaak hiervan is dat het gas in de cilinder steeds meer samengeperst wordt door de verschuiving in de cilinder. Hierdoor wordt de druk verhoogd, wat resulteert in axiale kracht die de zuigerstang duwt.

Specifieke informatie over Variload-veren

Variload-gasveren zijn grotendeels op dezelfde wijze gebouwd als standaard gasveren. Variload-gasveren worden gevuld met stikstofgas onder zo hoog mogelijke druk.

Variload-gasveren zijn uitgerust met een klep die druk van de cilinder kan vrijlaten. Door druk vrij te laten, kan de kracht van de gasveer verminderd worden tot de druk die vereist is voor de betreffende constructie. Wanneer de veer aangepast moet worden, dient u te verzekeren dat er geen beschadiging plaatsvindt omdat te veel druk wordt vrijgelaten.

Bij het aanpassen van de druk wordt aanbevolen om op voorhand een extra gewicht toe te voegen van +10% van het gewicht van het element. Wanneer de druk van de gasveer aangepast moet worden, opent u de klep met behulp van de bijbehorende inbussleutel. Schroef de klep voorzichtig los tot u gas hoort ontsnappen. Draai de klep echter niet volledig los. Tot de juiste druk bereikt is, wordt aanbevolen om de klep vast te draaien in regelmatige intervallen om de kracht van de gasveer te testen. U kunt steeds een beetje meer vrijlaten, maar niet meer erin steken.

Gelieve op te merken dat zelfs een kleine hoeveelheid druk die ontsnapt een aanzienlijk effect kan hebben op de kracht van de gasveer. Zodra de juiste druk gevonden is, verwijdert u de 10% extra gewicht en test u opnieuw. Hierdoor wordt voorkomen dat te veel druk wordt vrijgelaten. Indien twee Variload-gasveren gebruikt worden in een constructie, wordt aanbevolen om beurtelings een beetje druk tegelijk vrij te laten van de kleppen; hierdoor wordt verzekerd dat de einddruk in beide gasveren zo gelijk mogelijk is.

Beschrijving

Gasveren bevatten stikstofgas onder hoge druk. Dit is een type gas dat noch brandt noch ontploft en niet giftig is bij inademing. In geen geval mag geprobeerd worden om de gasveer uiteen te halen of bij te vullen, dit is uiterst gevaarlijk wegens de hoge druk! De gasveer mag ook niet in brand gestoken, doorboord, geplet of geblutst worden, noch mag het oppervlak van de cilinder worden gelast. De zuiger mag niet bekrast, geverfd of gebogen worden.

Plaatsing en gebruik

Gebruik gasveren nooit als veiligheidsinrichting. Schade aan een gasveer kan leiden tot persoonlijk letsel, om die reden moet gezorgd worden voor een geschikte beveiliging. Als alternatief kan een veiligheidsgasveer gebruikt worden. Bel voor meer informatie.

Gasveren moeten opgeslagen en geplaatst worden met de zuiger omlaag en 45 graden tot horizontaal gericht. Dit is belangrijk, aangezien deze plaatsing zal verzekeren dat interne pakkingbussen met olie gesmeerd zullen blijven in de gasveer.

Indien een gasveer horizontaal of met de zuiger naar boven geplaatst wordt, zal de olie uit de pakkingbussen lopen; slijtage en lekkende pakkingbussen zijn dus het gevolg van een verkeerde plaatsing. Voor elke plaatsing moet u verzekeren dat er geen zijdelingse afbuiging is of andere krachten die de gasveer op eender welke manier kunnen beïnvloeden behalve de vrije axiale beweging in de langsrichting ervan.

Gebruik steeds de kortst mogelijke slag en selecteer de grootst mogelijke cilinderdiameter, dit verhoogt de duurzaamheid. Lange, dunne gasveren zijn aanzienlijk zwakker dan korte, dikke gasveren.

Gebruik steeds gasveren van roestvrij staal op plaatsen die zijn blootgesteld aan een vochtige omgeving of voor gebruik in de voedingsmiddelenindustrie. Merk op dat de olie in de gasveer niet goedgekeurd is voor gebruik in de voedingsmiddelenindustrie.

Om die reden mogen gasveren niet direct boven de productie geplaatst worden, aangezien olie kan lekken uit een versleten gasveer. De zuiger hoeft niet gesmeerd te worden, aangezien de veer vrij van onderhoud is. Stel de gasveer niet bloot aan trillingen.

Gasveren zijn ontworpen om niet meer dan 5 slagen per minuut uit te voeren bij 20 °C. Indien dit aantal overschreden wordt, zal er warmte opgestapeld worden binnen de veer hetgeen kan leiden tot lekkende pakkingbussen. Gasveren zijn ontworpen om 30.000 bewegingen te kunnen bereiken bij juiste plaatsing.

Het wordt aanbevolen dat in constructies steeds fysieke stopinrichtingen gebruikt worden. Dit verzekert dat de gasveer niet gebruikt wordt met belastingen die de ontwerpwaarden overschrijden. De beweging van de gasveer wordt enkel gedempt voor het laatste deel tegen de volledige verlenging van de zuiger.

In de loop van de tijd zullen gasveren lichtjes druk verliezen in vergelijking met de originele druk op het tijdstip van plaatsing. Een drukverlies van maximaal 10% kan verwacht worden.

Het wordt aanbevolen dat u blijft nagaan of de werking van de gasveer voldoet aan de constructievereisten. Vervang de gasveer in geval van twijfel. Het wordt aanbevolen om beide gasveren tegelijk te vervangen indien ze paarsgewijs werken. Een variatie van de druk in paarsgewijs werkende gasveren zal leiden tot een kortere levensduur voor de gasveren.

Onze gasveren werken het best in temperaturen tussen -30 °C en +80 °C. Het gebruiken van de gasveren in temperaturen dicht bij deze grenswaarden zal een gewijzigde kracht opwekken en een maximaal gebruik wordt niet aanbevolen. De samengedrukte kracht van de gasveren is hoger dan de kracht in uitgerekte positie. De eindkracht Fn wordt berekend door de initiële kracht te vermenigvuldigen met de krachtverhouding van de betreffende gasveer. Gasveren worden gevuld bij 20 °C en de initiële kracht wordt daarom gemeten bij dezelfde temperatuur. De kracht zal wijzigen met ongeveer 3-3,5% per 10 °C. De toleranties bij de afmetingen van uitgerekte lengte (L2) bedragen +/-3 mm.

Incompatibiliteit met Internet Explorer

Deze website werkt helaas niet goed met Internet Explorer. We raden u aan een van de volgende gratis browsers te gebruiken:

Copyright © 2024 Sodemann Industrifjedre A/S. All rights reserved.